Belang van Personal training

Veel sporters, van beginner tot atleet, denken dat ze goed en gezond hun sport beoefenen. Echter zijn er veel risico factoren, waar men niet van op de hoogte is, die een grote rol spelen voor een sporter. Wat op korte termijn goed kan voelen is op langere termijn schadelijk. En dan spreek ik met name over een termijn van jaren. Vaak krijgen sporters blessures door het onjuist beoefenen van sport. Spieren die overbelast raken, verkeerde houding zowel tijdens sport als in het dagelijkse leven, ver boven hun niveau sporten en een bewegingspatroon forceren die voor hun bewegingsketen ver gaande gevolgen kan hebben. Resultaat; ze eindigen bij de fysio op de behandeltafel met een behandelplan.

Beter voorkomen dan genezen horen we maar al te vaak. Toch heeft het een kern van waarheid. Ik ben de tussenstop, die kan voorkomen dat jij bij de fysio belandt. Ik geloof dat iedereen een unieke bewegingsketen heeft. Een ieder hoort voor zijn of haar lichaamsbouw, een op maat gemaakte trainingsprogramma te hebben.

Met mijn expertise en jou doelen, zorg ik ervoor dat je op de juiste manier kunt trainen. Zonder dat je op langer termijn, met allemaal pijn en kwaaltjes komt te zitten. Wees zuinig op je lichaam, je hebt er maar één van.

Paar tips

1. No pain no gain, is verleden tijd. Je hebt niet voor niets pijn. Je lichaam geeft een pijn aan omdat er iets verkeerd gaat.

2. Trainen om spierpijn te voelen, is verleden tijd. Spierpijn is een beschadiging van de spier, en niet een verbetering van de spier.

3. Voelt het niet goed? Ga dan niet door, stop je training of train lichter verder.

4. Regelmatig last van je nek? Dat komt niet door alleen slecht liggen, of even de verkeerde beweging gemaakt te hebben en het gaat zeker niet van zelf over.

5. Regelmatig last van je rug? Maak dan direct een afspraak bij mij.